Zahtevno šolsko delo se izkaže za veliko oviro že v osnovni šoli, ko se začnejo pogosto pojavljati prve težave. Že takrat se učenci včasih odločijo za inštrukcije, a pri tej odločitvi se ne smemo prenagliti, čisto možno je namreč, da težav na ta način ne bomo rešili. Bolje je odkriti vzrok za učne težave in na podlagi tega poiskati pravo rešitev. V nekaterih primerih je to dodatna učna pomoč, pogosto pa tiči rešitev drugje.
Učinkovitost inštrukcij
Inštruktor je pogosto ena izmed prvih rešitev, ki jih pokličemo na pomoč v primeru učnih težav. A treba se je vprašati, če bo takšna rešitev res učinkovita. Tudi inštruktor je namreč le učitelj, in če en ne zadošča, ni nobene garancije, da se bosta dva bolje obnesla. Prav tako ta način za nekatere predmete preprosto ni primeren.
Med najbolj učinkovite sodijo inštrukcije matematike, po katerih je tudi največ povpraševanja. Inštrukcije matematike so namreč zelo praktične, predmet pa omogoča poučevanje in razumevanje po različnih poteh. V takšnem primeru je vsekakor dobro imeti dodatnega učitelja, ki snov razloži na drugačen način. Zato so inštrukcije matematike precej učinkovite in običajno obrodijo sadove, enako velja za nekatere druge naravoslovne predmete. Na drugi strani pa imamo predmete, ki zahtevajo le učenje ponavljanje učne snovi. V takšnih primerih inštrukcije niso najboljša rešitev.
V vsakem primeru pa se je treba posvetiti tudi samostojnemu delu in učenju. To je tudi edina smiselna rešitev na dolgi rok. Veliko učnih težav je možno rešiti sproti, brez potrebe po pomoči inštruktorja.