Pri izobraževanju gotovo takoj pomislimo na šolo, še posebej če gre za otroke. Ni pa to edina opcija, pravzaprav niti ni najbolj pomembna ali najbolj učinkovita – nenazadnje se otroci kar sami izobražujejo že od rojstva naprej, čeprav ne formalno. Raziskujejo svet in se sproti učijo, osvajajo vedno nove spretnosti in pridobijo tudi znanja, ki jih bodo kasneje podrobneje spoznali v šoli. Poznamo pa še nekaj drugih možnosti za učinkovito izobraževanje otrok zunaj šole – to so obšolske dejavnosti, ki pouk dopolnjujejo in nadgrajujejo.
Na voljo so različni programi, najbolj koristni pa so tisti, ki ciljajo na celosten razvoj otroških možganov. V poštev pridejo razne miselne vaje, mentalna aritmetika, naloge za krepitev spomina … Morda se sliši suhoparno, a v resnici so ti programi zasnovani tako, da se otroci učijo skozi zanimive in zabavne aktivnosti, ki bolj spominjajo na igro. V vsakem primeru je program oblikovan na podlagi potreb in pričakovanj otrok, tako da se prilagaja prav željam mladih udeležencev. Mentalna aritmetika se lahko predstavi na primer skozi zanimivo igro z abakusom, ki se nato stopnjuje do računanja in tudi vizualizacije abstraktnih matematičnih konceptov – ne gre torej le za aktivnost, ki bi izboljšala matematično znanje, temveč ima mentalna aritmetika še druge izjemno pozitivne učinke. Enako velja za druge dejavnosti, ki jih vključujejo programi te vrste.
Izobraževanje otrok na ta način poteka zelo celovito, običajno so programi tudi daljši in potekajo skozi morda skozi več let. Seveda pa to še ni vse, kar imamo na voljo pri stimulaciji otrok zunaj šole. Prav tako privlačne so mnoge dokaj klasične oblike obšolskega izobraževanja, to so na primer tečaji, šole v naravi, treningi in podobne aktivnosti, ki pa običajno služijo le piljenju določenih sposobnosti. V vsakem primeru pa izobraževanje otrok koristi njihovemu razvoju, če le ne pretiravamo s številom ali zahtevnostjo teh dejavnosti.