Področje zaščite intelektualne lastnine je usmerjeno predvsem v preventivo, zato je pomembno, da se pravočasno posvetimo registraciji znamke, patentiranju in drugim ukrepom, ki omogočajo varno uporabo produktov intelektualne lastnine v poslu. Večinoma te pravice niso samodejno dodeljene, temveč jih je treba pridobiti skozi določen postopek. Manj jasni pa so kurativni ukrepi – kako ravnati v primeru kršitve pravic intelektualne lastnine?
Ugotavljanje kršitev
Prva ovira pri uveljavljanju pravic intelektualne lastnine je že ta, da moramo kršitve ugotoviti sami. Kršitev patenta je na primer dokaj težko odkriti, še posebej, če moramo za to poskrbeti sami. V nekaterih primerih so kršitve očitne, na primer pri vizualnih znakih, ki jih pokriva blagovna znamka, čeprav tudi v takšnih primerih včasih zlorabe ugotovimo šele po daljšem času. Tako za kršitev patenta kot blagovne znamke in drugih pravic intelektualne lastnine nimamo službe, ki bi skrbela za nadzor in uveljavljanje pravic, zato je ugotavljanje in prijava kršitev dolžnost imetnika pravic.
Ukrepanje v primeru kršitev
V primeru kršitev patenta ali drugih pravic intelektualne lastnine je treba takoj ukrepati. Najbolj učinkovit ukrep bo pomoč pravnega strokovnjaka. V primeru kršitve patenta se obrnemo na patentno pisarno, najbolje je, če imamo pri njej patentnega zastopnika. Tudi blagovna znamka ima podoben postopek, saj je v vsakem primeru pametno stopiti v stik z registriranim zastopnikom za znamke. Na lastno pest je pri zahtevkih zoper kršitelje pravic intelektualne lastnine težko uspeti. Res pa je, da v nekaterih primerih zaleže že lepa beseda – na primer v primeru nenamerne kršitve pravic.